Aftalen løber 1 år ad gangen, og den skal opsiges en måned (løbende måned + 1 måned) før aftaleperiodens startdato. Startdato er altid den. 1 i den måned hvor anlægget er installeret eller den. 1 i den måned aftalen er indgået.
Opsiges aftalen midt i en periode, skal man betale året ud (indtil opsigelsesmåneden), og man får ikke refunderet noget.
Overholdes betalingsbetingelserne ikke, opsiges aftalen automatisk, og man får ikke refunderet tidligere indbetalinger. Man hæfter fortsat for beløbet indtil bindingsperiodens udløb.
Aftalens pris vurderes hvert år, og prisen kan nettoprisindeksreguleres, dog maksimalt med den stigning, som angives fra Danmarks nettoprisindeks. Hvis der foretages en stigning, vil det ske i januar måned. BV Energi Service ApS, forbeholder sig dog retten til at lave en omgående prisstigning, i tilfælde af omstændigheder som påvirker BV Energi Service ApS kostpriser mere end 20%. Dette vil blive udmeldt, og kunden kan opsige sin aftale med kun 1 måneds varsel. Den korte opsigelse kan kun benyttes så frem BV Energi Service ApS, hæver prisen mere end Danmarks nettoprisindeks.
Betalingen bliver trukket som månedlige betalinger.
Aftalen skal køre som kortbetaling. Er der en udgift til udbyderen af kortbetalingen eller betalingsløsningen, for at trække pengene, vil dette beløb, blive pålagt trækningen. Dette beløb kan variere fra kort til kort, og fra år til år.
Skifter man kort, så BV Energi Service ApS ikke trække pengene, er man forpligtet til at oplyse om kortudskiftningen til BV Energi Service ApS. Det kan medføre et gebyr, hvis der ikke informeres omkring dette, og BV Energi Service ApS, skal rykke for pengene. Dog i de fleste tilfælde, vil aftalen aktivere sig selv på det nye kort, men det er kundes pligt at sikre dette sker.
Aftalen kan indeholde flere produkter/ydelser, og hvert produkt/ydelse kan opsiges separat. Opsiger man et produkt, og der fortsat er andre aftaler på aftalen, så fortsætter aftalen med disse, indtil eventuel opsigelse af disse.
Service produkter/ydelsers indhold varierer fra produkt til produkt, og fra tid til tid. Indholdet af disse kan løbende skiftes ud, grundet behov, ny viden, ny lovgivning, nu strategi eller anden årsag. BV Energi Service Aps, er ikke forpligtet til at informere om ændringerne, og kan uden varsel ændre disse. Kunden er altid velkommen til at forespørge om der er lavet ændringer.
GULD aftalen på luft/vand varmepumpe indeholder 10 års garanti på kompressoren. Garantien gælder alle materielle omkostninger i forbindelse med en udskiftning. Kunde betaler kun for arbejdsløn og eventuel kørsel.
BRONZE aftalen indeholder udelukkende det lovpligtige årlige eftersyn, som alle varmepumper med mere end 1 kg. kølemiddel, er forpligtet til. Kunden skal være opmærksom på, at mange leverandører/producenter kræver minimum SØLV eller GULD aftalen, for at opretholde garantien på produktet. Er det en produkt som ikke er købt af BV Energi Service ApS, er kunden selv forpligtet til at søge denne viden, om produktets krav for af opretholde garantien.
BV Energi Service ApS, er ikke ansvarlig for tidligere virksomheders fejl eller mangler, de er udelukkende ansvarlige for fejl og mangler der er opstået, som følge af et indgreb i installationen, fra BV Energi Service ApS. Opstår der fejl på anlægget i umiddelbar nærhed af et servicebesøg, har dette sandsynligvis, ikke noget med service fra BV Energi Service ApS og BV Energi Service ApS er ikke ansvarlig for dette. Medmindre det kan påvises, at et indgreb fra BV Energi Service ApS, er årsagen til den opståede fejl. Er BV Energi Service ApS årsagen til fejlen, så dækker BV Energi Service ApS, naturligvis de omkostninger der måtte være for at genoprette skaden.
Indeholder din aftale et årligt servicebesøg, så kommer montøren ikke på en bestemt dato hvert år. Kunden bliver lagt i en tidsramme der plus/minus 1 til 2 måneder fra aftale tidspunktet eller installationsdatoen. Det betyder i praksis, hvis du har indgået en aftale/fået installeret et produkt den. 15 december, så kan vi komme og lave service i oktober, november, december eller januar. Denne tidsramme overholder alle krav i forhold til producenter og myndigheder.
BV Energi Service ApS, bestræber sig om muligt. på at booke alle servicebesøg minimum 4 uger før den foreslåede dato. Kunden får en dato og tidsrum, som de skal acceptere, før aftalen er endelig fastsat. Dato og tid vil komme på SMS eller mail, som kunden skal acceptere for at godkende aftalen. Når aftalen er accepteret af kunden, er den bindende. Ønsker man at framelde besøget uden omkostninger, skal dette gøres minimum 48 timer for den planlagte tid. Dette skal gøres telefonisk, så BV Energi Service ApS er sikker på at aflysningen er registeret. Det er ikke nok at sende en mail eller sms, da BV Energi Service ApS, ikke kan garantere de bliver læst inden det planlagte besøg. Kommer BV Energi Service ApS, til en lukket dør, uden mulighed for at lave et fuldstændigt servicebesøg, kommer der et gebyr på kr. 750,- (2024 beløb).
Har du en filter aftale uden forbindelse til servicebesøg, så sender BV Energi Service ApS filtrene ud, en fast måned hvert år. De kommer ikke ud den måned nu har fået dit udstyr installeret, og det betyder at der det første år, godt kan være en lille forskydning, i pris og levering, men det tilpasser sig, efter det første år.