- Aftalen løber til den opsiges af en af parterne.
- Aftalen løber 1 år ad gangen, og den skal opsiges en måned (løbende måned + 1 måned) før aftaleperiodens startdato. Startdato er altid den. 1 i den måned hvor anlægget er installeret, hvis denne kendes, eller den. 1 i den måned aftalen er indgået.
- Opsiges aftalen midt i en periode, skal man betale året ud (indtil opsigelsesmåneden), og man får ikke refunderet noget.
- Overholdes betalingsbetingelserne ikke, opsiges aftalen automatisk, og man får ikke refunderet tidligere indbetalinger. Man hæfter fortsat for beløbet indtil bindingsperiodens udløb.
- Serviceaftalens pris vurderes hvert år, og prisen kan nettoprisindeksreguleres, eller der kan laves enkeltstående prisstigninger på under 10%, uden at kunden informeres. En prisstigning på under 10%, giver ikke ret til at opsige aftalen, uden for den tidligere nævnte opsigelsesperiode. Sker der en prisstigning på mere end 10%, kan man komme ud af aftalen med 1 måneds varsel.
- Betalingen bliver trukket som månedlige betalinger.
- Aftalen skal køre som kortbetaling. Er der en udgift til udbyderen af kortbetalingen eller betalingsløsningen, for at trække pengene, vil dette beløb, blive pålagt trækningen. Dette beløb kan variere fra kort til kort, og fra år til år.
- Skifter man kort, så BV Energi Service ApS ikke trække pengene, er man forpligtet til at oplyse om kortudskiftningen til BV Energi Service ApS. Det kan medføre et gebyr, hvis der ikke informeres omkring dette, og BV Energi Service ApS, skal rykke for pengene. Dog i de fleste tilfælde, vil aftalen aktivere sig selv på det nye kort, men det er kundes pligt at sikre dette sker.
- Aftalen kan indeholde flere produkter/ydelser, og hvert produkt/ydelse kan opsiges separat. Opsiger man et produkt, og der fortsat er andre aftaler på aftalen, så fortsætter aftalen med disse, indtil eventuel opsigelse af disse.
- Service produkter/ydelsers indhold varierer fra produkt til produkt, og fra tid til tid. Indholdet af disse kan løbende skiftes ud, grundet behov, ny viden, ny lovgivning, nu strategi eller anden årsag. BV Energi Service Aps, er ikke forpligtet til at informere om ændringerne, og kan uden varsel ændre disse. Kunden er altid velkommen til at forespørge om der er lavet ændringer.
-
GULD aftalen på luft/vand varmepumpe indeholder 10 års garanti på kompressoren. 10 år er fra varmepumpens installationsdato, og ikke fra serviceaftalens indgåelsesdato. Garantien gælder alle materielle omkostninger i forbindelse med en udskiftning. Kunde betaler kun for arbejdsløn og eventuel kørsel. Kompressoren er dækket med 10 års garanti, forudsat der er en buffertank på installationen, eller den ikke har haft unaturligt mange start og stop. Med unaturligt mange start og stop, menes der mere en 10.000 pr. år. Det vil sige den godt kan være dækket uden en buffer, blot den har en fornuftig drift i forhold til start/stop. 10 års garanti på kompressoren, dækker også på varmepumper, som BV energi ikke har opsat. Pumpen skal blot være under 3 år fra montering (skal se kvittering i tilfælde af garanti spørgsmål), og den skal vurderes af BV Energi Service ved første servicebesøg. Er pumpen mere end 3 år, er det ikke omfattet 10 års garanti på kompressoren, med mindre andet aftales skriftligt.
- BRONZE aftalen indeholder udelukkende det tidligere (den lovpligtige del stoppede sommer 2024) lovpligtige årlige eftersyn, som alle varmepumper med mere end 1 kg. kølemiddel, var forpligtet til. Kunden skal være opmærksom på, at mange leverandører/producenter kræver minimum SØLV eller GULD aftalen, for at opretholde garantien på produktet. Er det en produkt som ikke er købt af BV Energi Service ApS, er kunden selv forpligtet til at søge denne viden, om produktets krav for af opretholde garantien.
- Serviceaftaler indeholder ingen reservedele eller sliddele, disse skal betales ved siden af, med mindre der er garanti på produktet, som BV Energi Service ApS har solgt (undtaget sliddele, se dette punkt længere nede). Det vil sige, hvis du har fået foretaget et servicebesøg, og der skal skiftes en pakning, en cirkulationspumpe eller andet, så betaler man for den reservedel og tid der er brugt til dette, ud over prisen på servicebesøget. Servicebesøget er for at tjekke, rense, kontrollere osv, med henblik på at undgå unødvendige fejl i tide, og forlænge varmepumpens levetid og forbedre dens drift.
- Sliddele under garanti. Mange leverandører, har mellem 2-5 års garanti på deres produkter, som varetages af virksomheden der har solgt produktet. En garanti dækker IKKE sliddele. Det vil sige pakninger, filtre, et leje, osv. Den bedste sammenligning er en bil, hvor bremser, dæk, olie osv, også er noget der ikke er omfattet af garanti.
- BV Energi Service ApS, er ikke ansvarlig for tidligere virksomheders fejl eller mangler, de er udelukkende ansvarlige for fejl og mangler der er opstået, som følge af et indgreb i installationen, fra BV Energi Service ApS. Opstår der fejl på anlægget i umiddelbar nærhed af et servicebesøg, har dette sandsynligvis, ikke noget med service fra BV Energi Service ApS og BV Energi Service ApS er ikke ansvarlig for dette. Medmindre det kan påvises, at et indgreb fra BV Energi Service ApS, er årsagen til den opståede fejl. Er BV Energi Service ApS årsagen til fejlen, så dækker BV Energi Service ApS, naturligvis de omkostninger der måtte være for at genoprette skaden.
- Indeholder din aftale et årligt servicebesøg, så kommer montøren ikke på en bestemt dato hvert år. Kunden bliver lagt i en tidsramme der plus/minus 1 til 2 måneder fra aftale tidspunktet eller installationsdatoen. Det betyder i praksis, hvis du har indgået en aftale/fået installeret et produkt den. 15 december, så kan vi komme og lave service i oktober, november, december eller januar. Denne tidsramme overholder alle krav i forhold til producenter og myndigheder.
- BV Energi Service ApS, bestræber sig om muligt. på at booke alle servicebesøg minimum 4 uger før den foreslåede dato. Kunden får en dato og tidsrum, som de skal acceptere, før aftalen er endelig fastsat. Dato og tid vil komme på SMS eller mail, som kunden skal acceptere for at godkende aftalen. Når aftalen er accepteret af kunden, er den bindende. Ønsker man at framelde besøget uden omkostninger, skal dette gøres minimum 48 timer for den planlagte tid. Dette skal gøres telefonisk, så BV Energi Service ApS er sikker på at aflysningen er registeret. Det er ikke nok at sende en mail eller sms, da BV Energi Service ApS, ikke kan garantere de bliver læst inden det planlagte besøg. Kommer BV Energi Service ApS, til en lukket dør, uden mulighed for at lave et fuldstændigt servicebesøg, kommer der et gebyr på kr. 750,- (2024 beløb).
- Døgnservice er noget man selv betaler for, dette er ikke en gratis service hos BV Energi Service ApS. BV Energi Service Aps, arbejder inden for normal arbejdstid i alle hverdage fra 07.00-15.00. Ønsker man besøg uden for disse tidsrum er det en service, man som kunde selv betaler for, også selv om der er garanti på produktet, produktet er helt nyt, eller man lige har haft servicebesøg og der er lavet en fejl.
- Har du en filter aftale uden forbindelse til servicebesøg, så sender BV Energi Service ApS filtrene ud, en fast måned hvert år. De kommer ikke ud den måned nu har fået dit udstyr installeret, og det betyder at der det første år, godt kan være en lille forskydning, i pris og levering, men det tilpasser sig, efter det første år.
-
Blødgøringsservice indeholder alt service på selve blødgøringsanlægget, men prisen inkluderer ikke salt eller Resinrens, dette kan om ønsket købes ved siden af, i forbindelse med servicebesøget
- Alle serviceprodukter og ydelser relateret til service osv, varetages af BV Energi Service Aps, som er et søsterselskab til BV Byg og Energi ApS/BV Energi
-
Reklamation
Enhver form for reklamation skal rettes direkte til BV Energi Service ApS, og ikke den montør der var på besøg.
Ved spørgsmål, kontakt BV Energi Service ApS, på mail: service@bvenergi.dk eller telefon 74 44 44 04